Ik wil met iemand praten

lees voor
Bel

Wilt u graag bellen met ons? Bel naar 070 - 205 22 22.

lees voor
Chat

Niet bellen of langskomen, toch praten? Open de chat.

Openingstijden:
Maandag t/m donderdag 9:00-17:00
Vrijdag 9:00-13:00

lees voor
Mail

Wilt u een vraag stellen of vindt u het fijn om een afspraak te maken op een vaste dag of tijd? Vul het contactformulier in.

lees voor
Bezoek

Om persoonlijk met iemand te spreken op het Servicepunt XL of om een vraag te stellen kunt u zonder afspraak bij ons langskomen. Vind hier het Servicepunt XL bij je in de buurt. Je bent welkom.

Hoe verloopt een bezoek?

Stap 1

Het Servicepunt XL

Het Servicepunt XL is dé plek bij u in de buurt waar u terecht kunt voor advies en informatie, hulp, vrijwilligerswerk en activiteiten. Onze collega’s staan klaar om u verder te helpen. Met informatie, advies, een luisterend oor en met praktische hulp. Bij ons werken cliëntondersteuners, maatschappelijk werkers, ouderenconsulenten, jongerenwerkers, opbouwwerkers en praktische dienstverleners. Kortom medewerkers met expertise en specialisaties.

Stap 2

Bezoek ons

Als u ons wilt bezoeken, kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Kijk op de plattegrond hieronder welk Servicepunt XL het dichtste bij u in de buurt is. Daar ziet u ook meteen de openingstijden. In sommige gevallen is het mogelijk dat een medewerker van het Servicepunt u bezoekt. Dit organiseren wij samen met u.

Stap 3

Direct antwoord op uw vraag

Zodra u zich meldt bij het Servicepunt XL, wordt u aan de informatiebalie ontvangen door een medewerker. Deze luistert naar uw vraag en vertelt wat de werkwijze op het Servicepunt XL is. In antwoord op uw vraag geeft de medewerker informatie, advies of helpt deze met praktische dingen zoals brieven lezen, een aanvraag doen of het regelen van geldzaken. Op deze manier wordt u door de medewerker direct geholpen en wordt uw vraag beantwoord.

Stap 4

Is er iets ander nodig?

Soms kunnen wij uw vraag direct beantwoorden. Natuurlijk kunt u eventueel nog iets anders vragen of bespreken. Het kan ook voorkomen dat het antwoord op uw vraag niet direct te geven is, of dat we hulp van een andere organisatie moeten vragen om tot een oplossing te komen. Onze cliëntondersteuner helpt u graag om met deze organisatie in contact te komen. We zetten ons graag in om u zo goed mogelijk te helpen.

Stap 5

U tevreden, wij tevreden

Om u zo goed mogelijk te helpen is er soms iets meer nodig. In dat geval kunt u terecht bij onze ouderenconsulente. Deze bekijkt samen met u de vraag of meerdere vragen die u hebt. Om u zo goed mogelijk te helpen maakt deze medewerker met u een persoonlijk plan met alle doelen en bijbehorende acties erin. Ook hier kan het zinvol zijn dat wij samenwerken met een andere organisatie. Wanneer uw vragen beantwoord zijn dan zijn wij ook tevreden!

lees voor

Bij u in de buurt

Elk Servicepunt XL in Den Haag bevindt zich in een wijkcentrum. Kijk in de kaart hieronder welk Servicepunt XL het dichtst bij u in de buurt is.

Mijn locatie
lees voor

Activiteiten

In het wijkcentrum ontmoeten wijkbewoners elkaar. Welzijnsorganisaties en vrijwilligersorganisaties organiseren er samen met buurtbewoners projecten en activiteiten. Wilt u er meer over weten? Ga dan eens langs bij het wijkcentrum bij u in de buurt. Klik hieronder voor een overzicht van alle activiteiten.

  • Haags Ontmoeten
  • Bridge
  • Alzheimercafé
  • Buurtmaaltijd
  • Bewegen op muziek
  • Kaartclub
  • Gym
  • Haakclub
  • Qigong
Heeft u een (hulp)vraag? Start de chat of bel met een van onze Servicepunten XL

U bij ons terecht via de chat van maandag t/m donderdag 9.00-17.00 uur en op vrijdag van 9.00-13.00 uur. Onze Servicepunten XL zijn telefonisch bereikbaar. We werken anders omwille van het coronavirus. Voor meer informatie over onze nieuwe werkwijze klik hier