‘Toen alles voor de wind ging, kwam ik niet in aanraking met het Servicepunt of de Voedselbank.’

Leven 21 Nov 2019

Annemiek (33): ,,Let niet op de tuin, die ziet er nu niet zo netjes uit. Ik houd de tuin hier vrijwillig bij. Door het slechte weer ben ik al een tijd niet meer bij het Servicepunt geweest. Ik heb niet per se groene vingers, maar ik mis mijn oude tuin. Ik woonde anti-kraak in een mooie woning met een tuin en drie slaapkamers, maar net voor het einde van mijn zwangerschap moest ik verhuizen. Dat was een hele stressvolle situatie.”

Een tweeling is een makkie, vergeleken bij de hele situatie

,,Ik woon nu samen met mijn 2 zoontjes van 2,5 jaar in Mariahoeve. De tweeling is een makkie vergeleken bij de situatie waar ik in zat. Niet lang na de bevalling ben ik alleen komen te staan.

Hij begon me geestelijk en lichamelijk te mishandelen

Het was zo’n hectische tijd. De vader van de tweeling begon na de geboorte opeens ander gedrag te vertonen. Hij mishandelde me geestelijk en lichamelijk. De tweeling mocht van hem geen geluid maken. De nieuwe woning was een grote chaos. Natuurlijk leed ik ontzettend onder dit alles. Na een half jaar woog ik nog maar 51 kilo. Ik belandde voor 3 weken in een Blijf-van-mijn-lijfhuis. Toen het drama na twee weken thuiswonen gewoon weer verder ging, werd hij door stichting Perspektief dringend verzocht het huis te verlaten.

In alle drukte en problemen, werd mijn netwerk steeds kleiner

Ik wist niet waar ik het moest zoeken. In de drukte en problemen werd mijn netwerk steeds kleiner. Vriendinnen kwamen niet meer, want zij waren ook slachtoffer van mijn ex. Ik liep over van de stress, waardoor ik uiteindelijk bij de huisarts belandde. Hij hoorde mijn verhaal en schreef Welzijn op recept voor. Hij koppelde me aan het Servicepunt. Daar konden ze iemand regelen om bij te springen voor klusjes in huis.

Ik vertelde dat ik al 7 maanden lang mijn post niet meer opende

Toen ik bij het Servicepunt binnenliep, werd ik direct geholpen. Ik vertelde mijn hele verhaal. Dus ook dat ik al 7 maanden lang mijn post niet meer opende. Ik was zo bang voor wat er op de brief stond en kreeg zoveel stress van alle bedragen die ik zag. We hebben hier toen alles samen opengemaakt en gesorteerd. Van die klusjesman is het niet meer gekomen.

Toen alles voor de wind ging, kwam ik niet in aanraking met het een Servicepunt of de Voedselbank

De cliëntondersteuner diende een aanvraag in bij Schuldhulpverlening. Helaas is dat inmiddels afgewezen. Ik ben werkzaam als ondernemer, maar moet in de bijstand voordat ze me helpen. Dat wil ik niet. Ik had een goed lopend bedrijf voor de bevalling en dat wil ik nu weer bereiken. Jarenlang werkte ik als fysiotherapeute voor profvoetballers van onder andere ADO Den Haag.

Servicepunt XL is een soort van toegangspoort naar hulpinstanties in Den Haag

Servicepunt XL was voor mij destijds een hele nieuwe wereld. Toen alles voor de wind ging, kwam ik niet in aanraking met servicepunten of voedselbanken. Ik heb mijn vwo gedaan, daarna mijn hbo en master gehaald.  Toen het mis ging, wist ik niet waar ik naartoe moest. Servicepunten zijn toegangspoorten naar hulpinstanties in Den Haag.”

Ik wil met iemand praten

Bel

Wil je graag bellen met ons? Bel naar 070 - 205 22 22.

Chat

Niet bellen of langskomen, toch praten? Open de chat.

Openingstijden:
Maandag 13:00-15:00 en 19:00-21:00
Dinsdag 13:00-15:00 en 19:00-21:00
Woensdag 13:00-15:00
Donderdag 13:00-15:00 en 19:00-21:00

Mail

Wil je een vraag stellen of vind je het fijn om een afspraak te maken op een vaste dag of tijd? Vul het contactformulier in.

Bezoek

Om persoonlijk met iemand te spreken op het Servicepunt XL of om een vraag te stellen kun je zonder afspraak bij ons langskomen. Vind hier het Servicepunt XL bij je in de buurt. Je bent welkom.

Heeft u een (hulp)vraag? Bel met 070 2053003

Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag t/m vrijdag 9.00-21.00 uur en op zaterdag en zondag 10.00-16.00 uur. We werken anders omwille van het coronavirus. Voor meer informatie over onze nieuwe werkwijze klik hier