Ik wil met iemand praten

lees voor
Bel

Wil je graag bellen met ons? Bel naar 070 - 205 22 22.

lees voor
Chat

Niet bellen of langskomen, toch praten? Open de chat.

Openingstijden:
Maandag t/m donderdag 9:00-17:00
Vrijdag 9:00-13:00

lees voor
Mail

Wil je een vraag stellen of vind je het fijn om een afspraak te maken op een vaste dag of tijd? Vul het contactformulier in.

lees voor
Bezoek

Om persoonlijk met iemand te spreken op het Servicepunt XL of om een vraag te stellen kun je zonder afspraak bij ons langskomen. Vind hier het Servicepunt XL bij je in de buurt. Je bent welkom.

Maatschappelijk werk in beeld

Hoe verloopt een bezoek?

Stap 1

Het Servicepunt XL

Het Servicepunt XL is dé plek bij jou in de buurt waar je terecht kunt voor advies en informatie, hulp, vrijwilligerswerk en activiteiten. Onze collega’s staan klaar om je verder te helpen. Met informatie, advies, een luisterend oor en met praktische hulp. Bij ons werken cliëntondersteuners, maatschappelijk werkers, ouderenconsulenten, jongerenwerkers, opbouwwerkers en praktische dienstverleners. Kortom medewerkers met expertise en specialisaties.

Stap 2

Bezoek ons

Als je ons wil bezoeken, kun je zonder afspraak bij ons terecht. Kijk op de plattegrond hieronder welk Servicepunt XL het dichtste bij jou in de buurt is. Daar zie je ook meteen de openingstijden. In sommige gevallen is het mogelijk dat een medewerker van het Servicepunt je bezoekt. Dit organiseren wij samen met jou.

Stap 3

Direct antwoord op je vraag

Zodra je je meldt bij het Servicepunt XL, word je aan de informatiebalie ontvangen door een medewerker. Deze luistert naar je vraag en vertelt wat de werkwijze op het Servicepunt XL is. In antwoord op je vraag geeft de medewerker informatie, advies of helpt deze met praktische dingen zoals brieven lezen, een aanvraag doen of het regelen van geldzaken. Op deze manier word je door de medewerker direct geholpen en word je vraag beantwoord.

Stap 4

Is er iets anders nodig?

Soms kunnen wij je vraag direct beantwoorden. Natuurlijk kun je eventueel nog iets anders vragen of bespreken. Het kan ook voorkomen dat het antwoord op je vraag niet direct te geven is, of dat we hulp van een andere organisatie moeten vragen om tot een oplossing te komen. Onze cliëntondersteuner helpt je graag om met deze organisatie in contact te komen. We zetten ons graag in om je zo goed mogelijk te helpen.

Stap 5

Jij tevreden, wij tevreden

Om je zo goed mogelijk te helpen is er soms iets meer nodig. In dat geval kun je terecht bij onze maatschappelijk werker. Deze bekijkt samen met jou de vraag of meerdere vragen die je hebt. Om je zo goed mogelijk te helpen maakt deze medewerker met je een persoonlijk plan met alle doelen en bijbehorende acties erin. Ook hier kan het zinvol zijn dat wij samenwerken met een andere organisatie. Wanneer je vragen beantwoord zijn dan zijn wij ook tevreden!

lees voor

Bij jou in de buurt

Elk Servicepunt XL in Den Haag bevindt zich in een wijkcentrum. Kijk in de kaart hieronder welk Servicepunt XL het dichtst bij jou in de buurt is.

Mijn locatie
lees voor

Activiteiten

In het wijkcentrum ontmoeten wijkbewoners elkaar. Welzijnsorganisaties en vrijwilligersorganisaties organiseren er samen met buurtbewoners projecten en activiteiten. Wil je gaan sporten, taallessen volgen of meedoen aan andere activiteiten? Ga dan eens langs bij het wijkcentrum bij je in de buurt. Klik hieronder voor een overzicht van alle activiteiten.

  • Nederlandse taalles
  • Blijf fit
  • Computerles
  • Fietsles
  • Yoga
  • Schilderclub
  • Ouder en kind activiteiten
  • Dansles
  • Tai Chi
  • Zumba
Heeft u een (hulp)vraag? Start de chat of bel met een van onze Servicepunten XL

U kunt bij ons terecht via de chat van maandag t/m donderdag 9.00-17.00 uur en op vrijdag van 9.00-15.00 uur. Onze Servicepunten XL zijn telefonisch bereikbaar.